Проекти 2016
Фондация „Глобални библиотеки – България”
Конкурс за проекти 2016 – сесия 2
Проект „Да приемем различните от нас”
Библиотеката при НЧ „Диньо Петров Сивков-1870” кандидатства в обявената от Фондация „Глобални библиотеки – България”, конкурсна сесия – 2 за проекти 2016.
Основната цел на проектната сесия е да затвърди мястото на обществената библиотека като активен участник в обществения живот на населеното място.
Специфичните цели на проектната сесия са да бъдат насърчени различни форми на партньорства между обществената библиотека и други организации и институции, да се популяризират и разпространят добри практики и ефективно работещи партньорски модели.
Фокусирахме проектното предложение в тематична област 3 – Образователна интеграция на малцинствени групи с цел разработването и въвеждането на програми за допълнителни занимания в библиотеката за повишаване на уменията за ползване на български език чрез различни форми и образователни подходи.
Партньорска организация за реализирането на този проект е СУ „Иван Вазов”. СУ „Иван Вазов” е едно от средните училища в гр. Нова Загора, в което от години се обучават представители на малцинствени групи. Педагогическият екип е запознат с проблемите и потребностите на тези групи, натрупал е опит с деца от различни етноси и може компетентно да съдейства за реализирането на образователния процес и образователната интеграция на малцинствени групи.
В целевата група на проекта са включени ученици от 2-ри и 4-ти клас – общо 28 деца, представители на различни етнически общности, които живеят на територията на община Нова Загора.
Общ бюджет на проекта - 4000 лв. Период на изпълнение 6 месеца /01.12.2016 – 31.04.2017/
Цели на проекта
Основна цел:
-
Развиване и съхраняване на културната идентичност на учениците от различните етноси
-
Превръщане на етнокултурното многообразие в източник на взаимно опознаване, уважение и сътрудничество
Специфични цели
-
Изграждане на самочувствие
-
Разгръщане на интересите, мислите и въображението на учениците
-
Възпитание в толерантност.
Проектът е насочен срещу:
-
Отхвърлянето и неразбирането на етническата самобитност.
Проектът подкрепя
-
Потребността от изяви, свързани с типични за етноса нрави и обичаи
-
Развиването и съхраняването на културната идентичност на учениците от различните етноси.
Методи и подходи
-
Разработване на програма, необходима за реализиране на дейностите
-
Постигане на образователна интеграция чрез:
-
Занимателни игри
-
Четене, дискусии, викторини
-
Драматизации
-
Изложби
Информация и публичност
-
Пресконференция за представяне на проекта
-
Пано
-
Табла със сменящи се материали
-
Флайери/дипляни
-
Презентации
-
Участие на местната кабелна телевизия и радио
Планирани дейности
-
„Да се запознаем и разкажем”
-
„Изучаване на традиции и обичаи в различните етноси”
-
„Устно и писмено общуване”
-
„Организация на дейностите по проекта”
-
Да се запознаем и разкажем
-
Сформиране на екип;
-
Изработване на визитна картичка на групата.
Очаквани резултати:
-
Придобиване на нови знания и умения в общуването;
-
Създаване на нови приятелства;
-
Социокултурна и езикова компетентност
-
Изучаване на традиции и обичаи
-
Издирване на подходяща литература по темата;
-
Използване на собствени източници на информация;
-
Оформяне на витрини, табла и изложби
Очаквани резултати:
-
Самостоятелност в проучването;
-
Умения за работа в екип
-
Водене на разговори на познати теми;
-
Слушане и предаване на информация от различни източници;
-
Изразително четене на откъси от текстове;
-
Редактиране на писмени текстове;
-
Участия във викторини, дискусии, драматизация;
-
Среща с писател
Организация на дейностите по проекта
-
Текущи събития по проекта;
-
Синхронизиране на действията на организатори, партньори и други участници;
-
Осигуряване на необходимите ресурси за протичане на събитията
-
Продължаващо партньорство с училищата: литературни конкурси, годишнини, чествания, популяризиране на дейностите чрез местните медии, поддържане на електронен архив на библиотеката – публикуване в електронната страница, електронен сборник.
-
Рискове за изпълнението на проекта
Фактори:
-
Риск в разписанието или ресурсите на проекта;
-
Рискове, които могат да повлияят за постигане на целите
Мерки за преодоляване на рисковете
-
План за смекчаване на рисковете;
-
Наблюдение на рисковете;
-
Управление на рисковете