Проекти 2016


Фондация „Глобални библиотеки – България”

Конкурс за проекти 2016 – сесия 2

 

Проект „Да приемем различните от нас”

            Библиотеката при НЧ „Диньо Петров Сивков-1870” кандидатства в обявената от Фондация „Глобални библиотеки – България”, конкурсна сесия – 2 за проекти 2016.

            Основната цел на проектната сесия е да затвърди мястото на обществената библиотека като активен участник в обществения живот на населеното място.

            Специфичните цели на проектната сесия са да бъдат насърчени различни форми на партньорства между обществената библиотека и други организации и институции, да се популяризират и разпространят добри практики и ефективно работещи партньорски модели.

            Фокусирахме проектното предложение  в тематична област 3 – Образователна интеграция на малцинствени групи с цел разработването и въвеждането на програми за допълнителни занимания в библиотеката за повишаване на уменията за ползване на български език чрез различни форми и образователни подходи.

            Партньорска организация за реализирането на този проект е СУ „Иван Вазов”. СУ „Иван Вазов” е едно от средните училища в гр. Нова Загора, в което от години се обучават представители на малцинствени групи. Педагогическият екип е запознат с проблемите и потребностите на тези групи, натрупал е опит с деца от различни етноси и  може компетентно да съдейства за реализирането на образователния процес и образователната интеграция на малцинствени групи.

В целевата  група на проекта са включени ученици от 2-ри и 4-ти клас –  общо 28 деца, представители на различни етнически общности, които живеят на територията на община Нова Загора.

            Общ бюджет на проекта -  4000 лв. Период на изпълнение 6 месеца /01.12.2016 – 31.04.2017/

Цели на проекта

Основна цел:

  • Развиване и съхраняване на културната идентичност на учениците от различните етноси
  • Превръщане на етнокултурното многообразие в източник на взаимно опознаване, уважение и сътрудничество

Специфични цели

  • Изграждане на самочувствие
  • Разгръщане на интересите, мислите и въображението на учениците
  • Възпитание в толерантност.

Проектът е насочен срещу:

  • Отхвърлянето и неразбирането на етническата самобитност.

Проектът подкрепя

  • Потребността от изяви, свързани с типични за етноса нрави и обичаи
  • Развиването и съхраняването на културната идентичност на учениците от различните етноси.

Методи и подходи

  • Разработване на програма, необходима за реализиране на дейностите
  • Постигане на образователна интеграция чрез:
  • Занимателни игри
  • Четене, дискусии, викторини
  • Драматизации
  • Изложби

Информация и публичност

  • Пресконференция за представяне на проекта
  • Пано
  • Табла със сменящи се материали
  • Флайери/дипляни
  • Презентации
  • Участие на местната кабелна телевизия и радио

Планирани дейности

  • „Да се запознаем и разкажем”
  • „Изучаване на традиции и обичаи в различните етноси”
  • „Устно и писмено общуване”
  • „Организация на дейностите по проекта”
  • Да се запознаем и разкажем
  • Работна среща за:
  • Сформиране на екип;
  • Изработване на визитна картичка на групата.

Очаквани резултати:

  • Придобиване на нови знания и умения в общуването;
  • Създаване на нови приятелства;
  • Социокултурна и езикова компетентност

 

  • Изучаване на традиции и обичаи
  • Издирване на подходяща литература по темата;
  • Използване на собствени източници на информация;
  • Оформяне на витрини, табла и изложби

Очаквани резултати:

  • Самостоятелност в проучването;
  • Умения за работа в екип

 

  • Устно и писмено общуване
  • Водене на разговори на познати теми;
  • Слушане и предаване на информация от различни източници;
  • Изразително четене на откъси от текстове;
  • Редактиране на писмени текстове;
  • Участия във викторини, дискусии, драматизация;
  • Среща с писател

 

Организация на дейностите по проекта

  • Текущи събития по проекта;
  • Синхронизиране на действията на организатори, партньори и други участници;
  • Осигуряване на необходимите ресурси за протичане на събитията
  • Устойчивост на проекта
  • Продължаващо партньорство с училищата: литературни конкурси, годишнини, чествания, популяризиране на дейностите чрез местните медии, поддържане на електронен архив на библиотеката – публикуване в електронната страница, електронен сборник.
  • Рискове за изпълнението на проекта

Фактори:

  • Риск в разписанието или ресурсите на проекта;
  • Рискове, които могат да повлияят за постигане на целите

Мерки за преодоляване на рисковете

  • План за смекчаване на рисковете;
  • Наблюдение на рисковете;
  • Управление на рисковете

 
Библиотека при НЧ 'Диньо П. Сивков - 1870 г.' - Нова Загора
Прима-Софт ООД